Hoe kan ik PAB aanvragen?

Om een PAB of een persoonlijk-assistentiebudget aan te vragen moet je bij het Vlaamse Agentschap voor Personen met een Handicap ingeschreven zijn. Eer je een PAB kan gaan aanvragen moet je dus eerst ingeschreven zijn bij het VAPH. Wij geven je wat meer informatie rond de procedure die je dan moet volgen:

  1. Inschrijven kan je eenvoudig gaan doen door een formulier ‘Aanvraag om inschrijving en bijstand’ te gaan invullen. Naast dit formulier moet je om een PAB aan te vragen ook nog eens een PAB-aanvraagformulier gaan invullen.
  2. De volgende stap in de procedure bestaat eruit dat er een inschalingsverslag wordt opgemaakt, hiervoor kan je terecht bij een team dat als specialisatie PAB heeft. Indien je aanvraagdossier dan helemaal in orde en volledig is, kan er een beslissing genomen worden.
  3. Indien je nog meer informatie wenst rond het aanvragen van een PAB is het altijd handig om eens naar de site van het VAPH te gaan surfen met je laptop of met je computer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *