Hoe je bureau organiseren?

Werken aan een ongeordend bureau gaat bijna niet. Je raakt afgeleid door alle spullen die her en der verspreid liggen en zo is je aandacht meteen zoek. Meestal is je werkplek op kantoor beter geordend dan thuis. Dit komt omdat je thuis (zelden) in contact komt met collega’s. Je moet dus wel ergens vermoeden dat dit niet zo professioneel over komt.

Hoe organiseer je je bureau:

  • Haal alles eens weg, inclusief je laptop. Stof af. Nu er niets meer opligt, zal dit zeer makkelijk gaan. Maak ook je computer en keyboard mooi en zorg dat de kabels (als die er al zijn) uit de war en netjes liggen.
  • Bekijk alle items dat je van je bureau hebt gehaald. Welke heb je nu eigenlijk echt nodig en welke niet? Sorteer: een zak met alles wat je niet kwijt wil en een zak met alles dat weg mag.
  • Gooi alle pennen weg die toch niet meer werken. Houd de goede bij in een pennenbakje dat je op je bureau plaatst, of kies voor een bakje dat je in de bovenste lade zet. Zet hier eventueel een latje, een schaartje, wat kleurstiften… bij.
  • Plaats alle papieren in een doos of een papierbakje, zodat alle documenten en folders netjes geordend zijn. Laat ze zeker niet zomaar rondslingeren, want je geraakt er waarschijnlijk zelf niet meer aan uit.
  • Zorg voor kleine notitieblaadjes die in je buurt liggen, zodat je meteen iets kan neerpennen als je plots gebeld wordt.

Ziezo, helpt dit je niet al een beetje op weg?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *